Na czym polega praca jako opiekun klienta?

0
122

Praca opiekun klienta to przede wszystkim obsługa klienta. Jednak jest ona ukierunkowana na budowanie trwałych relacji z odbiorcami naszych usług.

Na czym polega praca jako opiekun klienta?

Jest to praca wymagająca kontaktu z ludźmi oraz otwartości na rozmowy. Jednym z głównych obowiązków w tym zawodzie jest budowanie pozytywnego wizerunku firmy oraz opieka nad grupą klientów, w której zawiera się rozwiązywanie problemów, doradztwo klientom w wyborze odpowiednich towarów. W zakresie obowiązków opiekuna klienta jest także wszechstronna obsługa sprzedaży, wliczając sporządzanie umów i prowadzenie profesjonalnej dokumentacji czy nawet pomoc podczas procesu reklamacji bądź zwrotu towaru.

Jest to praca, która może być zarówno wykonywana w terenie, jak i telefonicznie za biurkiem.

W dużych firmach często występuje podział obowiązków i opiekunowie klienta specjalizują się w konkretnych usługach, jakie firma ma do zaoferowania.

Kto sprawdzi się jako opiekun klienta?

Przede wszystkim sprawdzą się osoby otwarte na ludzi i rozmowę. Ten zawód wymaga kontaktu z klientami oraz wielu rozmów z nimi, dlatego też warto odznaczać się wysoką kulturą osobistą, aby utrzymywać nienaganny i pozytywny obraz firmy. W przypadku pracy w terenie ważna jest też dyspozycyjność, ponieważ spotkania z klientem są bardzo ważnym elementem dla wizerunku firmy. Istotne jest też pozytywne nastawienie do takiej pracy, gdyż ciągłe spotkania i rozmowy są wymagające. Także mile widzianą cechą jest charyzma, która pozwoli przyciągnąć nowych i utrzymać stałych klientów. Warto jest też być osobą kreatywną i zorganizowaną, aby być gotowym na rozwiązywanie nowych problemów, których często nie da się przewidzieć. W tym zawodzie ważna jest również cierpliwość, ponieważ klienci mają różne charaktery i nie zawsze reagują na problemy tak samo, również mogą mieć inne potrzeby co do efektów ich rozwiązania.

Praca biurowa jako opiekun klienta jest lepszym rozwiązaniem dla osób, ceniących stabilność, którym nie przeszkadza wykonywanie poleceń szefa i kontakt wyłącznie telefoniczny.

W obu przypadkach ważna jest wiedza i znajomość oferty firmy, a ponadto dostawy, gwarancji, reklamacji i tym informacji, które mogą interesować klienta.

Czy doświadczenie jest wymagane?

Pracodawcy, oferujący wakat opiekuna klienta, bardzo często w wymagają doświadczenia, dlatego największe szanse mają osoby, które już wcześniej pracowały w biurze obsługi klienta lub innym zawodzie, wymagającym kontaktu z klientem. Nie jest wymagany dyplom uczelni, ale dodatkowym atutem kandydata będzie dyplom, potwierdzający ukończenie studiów o specjalności marketingowej bądź ekonomicznej.

Zarobki na stanowisku opiekuna klienta

Praca na stanowisku opiekuna klienta jest pracą, która powoli na stabilne życie. Mediana zarobków wynosi 4 350 złotych brutto. Widełki wynagrodzeń na rynku rozpościerają się od 3 510 złotych do 5 520 złotych. Poniżej kwoty 3 310 złotych brutto zarabia 25% procent pracujących, a powyżej kwoty 5 520 złotych brutto zarabia 25% osób pracujących na stanowisku opiekun klienta.

Ta praca może się wydawać prosta, jednak kiedy człowiek się dowie, na czym polega praca jako opiekun klienta, to zaczyna odczuwać większy szacunek do tego zawodu. Praca opiekun klienta jest przede wszystkim dla osób otwartych na ludzi, dyspozycyjnych oraz pomysłowych, niebojących się kreatywnych rozwiązań i myślenia out of the box. Warto się na nią zdecydować, kiedy jest się osobą lubiącą kontakt z ludźmi, mając duże pokłady cierpliwości i wysoką kulturę osobistą.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here